BTS se apodera del mundo un paso a la vez y esto lo demuestra

La famosa agrupación de K-pop alcanzó un nuevo e importante logro.¡La revista Time galardonó la boy band surcoreana! BTS está cada día más cerca de conquistar al mundo, y esta vez el reconocimiento se los dio la famosa publicación.El grupo de K-pop aparece en la portada de la revista, donde fueron elegidos como los próximos líderes de esta generación.

View this post on Instagram

Like the Beatles and @onedirection before them, @bts.bighitofficial serves up a mania-inducing mix of heartthrob good looks and earworm choruses, alongside dance moves in the vein of @nkotb and @nsync. But the band—whose name stands for Beyond the Scene—is also breaking new ground. Not only is BTS the first Korean act to sell out a U.S. stadium (to say nothing of the records they’ve set across Asia), but they’ve done so without catering to Western audiences. Only one of their members, RM, speaks fluent English, and most of their songs are in Korean. The group is also preternaturally adept at leveraging social media, both to promote their music and connect with their fans. And although BTS has idol elements—the slick aesthetics, the sharp choreography, the fun-loving singles—they also embrace their flaws. “Even if there is a language barrier, once the music starts, people react pretty much the same wherever we go,” says Suga. “It feels like the music really brings us together.” BTS is one of the three TIME International covers showcasing the Next Generation Leaders. Read more on TIME.com. Photograph by @nhuxuanhua for TIME

A post shared by TIME (@time) on

Así, Jimin, Jin, Jungkook, J-Hope, RM, V y Suga se unen a otros jóvenes pioneros que están cambiando la música, la salud, los deportes, la comedia, la política y más.

BTS, Staples Center

En la entrevista titulada “Como BTS está tomando el mundo”, las estrellas surcoreanas discutieron su carrera, su impacto como uno de los actos más populares de esta generación, y lo que significa representar su país a escala global.

J-Hope dijo que algo importante es que ellos saben valorar el trabajo en equipo.”Eso ha influido en nuestras promociones también”, aseguró.

Además, comentaron que empezaron a cantar las historias que sus fans querían escuchar.

BTS terminó recientemente su gira Love yourself por Estados Unidos y algo nos dice que no se dentendrán ahí.

Fuente: E! Online